Montag, 3. September 2012

The Most Beautiful Green

Congress has an obligation to protect our country's natural beauty, embodied in our nation's parks, rivers, and breathtaking landscapes.
Dave Reichert

Ich dachte nicht, dass ich jemals etwas atemberaubenderes als die Cliffs of Moher (Irland) sehen würde. Doch mein Freund brachte mich zu einem unglaublichen Ort.

I never thought that I can see something more breathtaking than the Cliffs of Moher (Ireland). But then my boyfriend took me to an unbelievable place near my hometown.


Der Grüne See in Tragöß (Obersteiermark) war unser Ziel am 16. August 2012. Wir starteten unseren Ausflug bereits um 07.30 Uhr und erreichten es nach ca. 2 Stunden.

The Green Lake (Grüner See) in Tragöß (Upper Styria) was our destination on 16th August '12. We started our trip at 7.30 a.m. and we reached our destination after ~2 hours.

ICH VOR DEM GRÜNEN SEE
ME AT THE GREEN LAKE
Es war Liebe auf den ersten Blick! Seht selbst!
It was love at first sight! But please - come and see for yourself!


KRISTALLKLARES GRÜNES UND TÜRKISES WASSER
CRYSTAL CLEAR GREEN AND TURQUOISE WATER


WUNDERSCHÖN WIE DIE BERGE IM WASSER REFLEKTIERT WERDEN
GORGEOUS - THE MOUNTAINS ARE REFLECTED IN THE WATER




Der Name 'Grüner See' kommt von seinem grünen Wasser, das Schmelzwasser von den umliegenden Bergen ist (Hochschwabregion). Ich glaube, ihr könnt euch vorstellen, dass das Water daher eiskalt ist - die Temperatur ist um die 6°C (42°F).

Ein großartiger Ausflug mit der Familie meines Freundes. Falls ihr jemals nach Österreich kommt oder hier lebt - ihr müsst unbedingt vorbeischauen!

The name Green Lake is caused by the green water, which comes from the snowmelt of the mountains in the surroundings (Hochschwab region). So, I guess you can imagine, that the water is freezing - the temperature is about 6°C (42°F).

A great trip with the family of my boyfriend. If you ever come to Austria or you live in Austria - you definitely have to go there!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Danke für deine Rückmeldung :)